Veelgestelde vragen


Algemeen

Ja. U hebt een vaste internetaansluiting nodig en een contract met een provider die u internet levert. Leefsamen kan u desgewenst helpen met het afsluiten van een internetabonnement.
Klik in het menu bovenaan op ‘aanbod gemeenten’ en bekijk of we Leefsamen aanbieden in uw gemeente.

Staat uw gemeente er niet bij? Dan kunt u toch gebruik maken van Leefsamen, alleen niet via uw gemeente. U kunt dan een keuze maken uit een abonnement en de aanmelding via deze website naar ons sturen.

Klik in het menu bovenaan op ‘aanbod gemeenten’ en klik op de gemeente waar u woont. Hier vindt u specifieke informatie over het project waar u aan deelneemt.

Staat uw gemeente er niet bij? Dan is er ook geen proef (meer) in uw gemeente. U kunt wel gewoon gebruik maken van Leefsamen. U kunt dan een keuze maken uit een abonnement en de aanmelding via deze website naar ons sturen. Wij nemen dan contact met u op.

We nemen telefonisch contact met u op voor een afspraak voor het intakegesprek (indien van toepassing). Zodra het intakegesprek plaats heeft gevonden, maken we een aparte afspraak met u voor de installatie. Daarna wordt het systeem werkend opgeleverd en maakt u gebruik van de alarmering.
Momenteel voeren we gesprekken met verschillende zorgverzekeraars om een deel van uw abonnement te vergoeden. Zodra we afspraken hebben gemaakt met deze zorgverzekeraars, laten we dit weten aan u.
Leefsamen is ontwikkeld voor mensen die verminderd zelfredzaam zijn. Bent u bijvoorbeeld visueel of lichamelijk beperkt, dan bent u verminderd zelfredzaam. Om vast te stellen in welke mate u verminderd zelfredzaam bent, stellen we u een aantal vragen die als basis dienen voor de alarmering bij bijvoorbeeld brand, vallen, paniek, inbraak, etc.

Uw dossier en sensoren

Klik rechtsboven op deze website op DOSSIER naast het blauwe poppetje. U logt in met uw e-mailadres en het wachtwoord dat u hebt ingesteld.

Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op de link ‘ik ben mijn wachtwoord vergeten’ dan ontvangt u een e-mail om opnieuw uw wachtwoord in te stellen.

Ja, dat kan. We raden u aan om dit door uw mantelzorger te laten doen.
Als uw persoonlijke situatie veranderd, dan kunt u dit aanpassen via uw persoonlijke dossier. U kunt dit zelf doen door in te loggen op uw dossier rechts bovenaan op deze website, of u laat dit doen door uw mantelzorger.
Neem dan contact op met onze helpdesk op 088 605 6262.
Ja. Uw gegevens zijn veilig opgeslagen conform de laatste Nederlandse wet- en regelgeving.
Ja. zo lang er rook/hitte is, blijft de brandmelder piepen. Zodra de rook/hitte weg is, dan stopt de rookmelder met piepen.
Het systeem alarmeert tussen 00.00 en 06.30 in de nacht/ochtend als er sprake is van dwaling. U kunt deze tijden aanpassen via uw persoonlijke dossier bij het onderdeel ‘alarmtijd dwaling instellen’. Dit kan alleen als het alarmscenario dwaling van toepassing is.
Uw abonnement
U betaalt maandelijks een abonnement om, indien dat nodig is, een alarm te versturen. Daarvoor staan de sensoren dag en nacht in verbinding met uw persoonlijke dossier en daarmee uw sociale omgeving (mantelzorger bijvoorbeeld) en de hulpdiensten.
Bel onze klantenservice op 088 605 6262.