Klantenservice Leefsamen
Heeft u vragen over de werking van de alarmering en het aanpassen van instellingen?
Download en lees onze handleiding en bekijk onderstaand filmpje met uitleg over de werking.
Opnieuw koppelen sensor van Leefsamen
Soms kan een sensor de verbinding verliezen met de centrale. De beheerder van Leefsamen krijgt dan een melding in de mobiele app van Leefsamen dat een sensor geen verbinding meer heeft. Om de verbinding met de sensor te herstellen, moet deze meestal opnieuw gekoppeld worden. Hieronder treft u de handleidingen op Youtube aan om de belangrijkste sensoren opnieuw te koppelen.
Koppelen rookmelder
Koppelen deursensor
Koppelen bewegingsmelder
Koppelen paniekknop
De mobiele app
Hieronder ziet u de uitleg over de werking van de mobiele app.
Veranderen van woning
Inactiviteit / vakantie
Open deur alarm nacht
Open deur alarm overdag
Meest gestelde vragen Leefsamen
Bekijk hieronder onze meest gestelde vragen. Tik in de zoekbalk de vraag die u heeft om snel te zoeken.
Inloggen
Uw e-mailadres wat u aan ons hebt doorgegeven en een zelfgekozen wachtwoord. Bent u het wachtwoord vergeten, klik dan op wachtwoord vergeten en vul uw e- mailadres in. U ontvangt een sms/e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord. Vergeet daarna niet een zelfgekozen wachtwoord te gebruiken. Deze stelt u in bij 'mijn gegevens' in het linkermenu.
Vraag de beheerder om in te loggen als u contactpersoon bent. De beheerder kan zien met welk e-mailadres u kunt inloggen. Bent u zelf beheerder? Probeer dan de verschillende e-mailadressen die u gebruikt. Weet u het dan nog steeds niet meer? Bel dan naar 040 780 0641.
Abonnementen
Leefsamen is vooral gemaakt voor mensen die veilig thuis willen blijven wonen, zonder daar naar te hoeven omkijken en het fijn vinden als ze omgeven worden door een netwerk van naasten die komen helpen als dat nodig is.
Leefsamen levert een alarmerings- en monitoringsdienst. Wij vinden dat dit niet kan door alleen sensoren en bijvoorbeeld een app met push notificaties aan te bieden. Alarmering, zeker van brand, inbraak, panieksituaties en andere incidenten, is van levensbelang en met dat uitgangspunt is Leefsamen door ons ontwikkeld, zodat u bijvoorbeeld ook automatisch gebeld wordt bij een alarm.
Dit abonnement is een optie die u kunt afnemen, waarbij 24x7 opvolging door een lokaal beveiligingsbedrijf plaatsvindt. Dit abonnement is maandelijks opzegbaar.
U kunt het beste bellen met 040 780 0641 of een e-mail sturen met de adresgegevens van de bewoner (bij voorkeur vanuit het e-mailadres van de bewoner of beheerder) met de vraag om het abonnement op te zeggen. U ontvangt dan een e-mail met instructies om de sensoren over te nemen of terug te sturen.
Facturatie / afschrijving
Als u de eerste keer een Leefsamen pakket met abonnement hebt besteld, wordt het abonnement bij de eerstvolgende incassoronde (meestal begin van de maand) meegerekend. Daarna wordt het abonnement maandelijks afgeschreven. Het abonnement is maandelijks opzegbaar.
Bestellen
Installatie
Dat hangt van het pakket af. Het basis pakket en mobiele alarm pakket stellen wij helemaal voor u in en hoeft u alleen nog maar aan te zetten. De sensoren zijn allemaal draadloos te plaatsen. Het enige wat u hoeft te doen, is de centrale aan uw WiFi-router koppelen via bijgeleverde kabels en vervolgens de sensoren plaatsen in uw woning.
Ja. Het pakket personenalarmering compleet komt standaard met installatiemonteur. De andere pakketten kunt u optioneel een monteur bij aanvragen. Dit kunt u aangeven bij uw bestelling. De monteur neemt dan telefonisch contact met u op voor een installatie-afspraak.
De meeste valse meldingen komen door een rookmelder die per ongeluk af kan gaan door een stofje of vochtige lucht in de woning. Ook kunt u een valse melding krijgen van een deurcontact dat niet goed zit.
Een derde valse melding die u kunt krijgen is een inactiviteitsalarm, als er geen beweging in de woning kan worden waargenomen.
In het geval van een vals rookalarm is het zaak om de rookmelder met de stofzuiger schoon te zuigen.
In het geval van een deurcontact dat niet goed zit, maakt u een foto van het deurcontact en stuurt u deze naar helpdesk@leefsamen.nl
Wij zullen u dan adviseren wat te doen.
Bij een valse inactiviteitsmelding kan het zijn dat uw bewegingsmelder niet meer werkt om verschillende redenen. Als u op vakantie bent, bent u vergeten het vakantieschema in te vullen of inactiviteit uit te zetten.
Als u niet op vakantie bent, maar toch meldingen krijgt, stuur ook dan een foto van de bewegingsmelder, controleer de batterijen en zorg ervoor dat de melder op de meest gebruikte plek in de woning geplaatst is.
Inboedel- opstalverzekering
Dat verschilt per verzekeraar. Er zijn verzekeraars die geven korting op hun inboedel- en/of opstalverzekering bij inzet van een alarmsysteem. Leefsamen is onafhankelijk en is niet verbonden met één specifieke verzekeraar, zodat je gedwongen bent om met die specifieke verzekeraar je huis te verzekeren.
Samenwerking met gemeenten
Leefsamen werkt samen met gemeenten en vaak ook andere lokale organisaties om de kosten voor deelname voor u weg te nemen. Op die manier kunnen deelnemers kennis maken met Leefsamen en na de gratis periode besluiten om wel/niet klant te worden.
Dat hangt er van af of u in aanmerking komt voor de specifieke actievoorwaarden. We werken door het hele land samen met partners, waardoor we in sommige gevallen de sensoren kosteloos aanbieden. U wordt daarover altijd per brief of per e-mail benaderd. Wilt u weten welke acties we momenteel hebben lopen? Neem dan contact op met ons op 040 780 0641 of stuur via deze website een bericht.
Een gemeente neemt deel aan een gemeenschappelijke regeling i.h.k.v. de Wet veiligheidsregio’s, waaronder het voorkomen (pro-actie/preventie) van brand en incidenten een belangrijke taak. Het versterken van de verbinding en de samenredzaamheid van het netwerk van ouderen en naasten staan bij Leefsamen centraal. Door hulp uit de omgeving kunnen incidenten, slachtoffers en schade worden voorkomen (preventie) en voelen mensen zich veiliger in huis. De rookmelderverplichting (2022) is ook een belangrijke ontwikkeling hierin. De inzet van Leefsamen is domeinoverstijgend met raakvlakken op het gebied van zorg/welzijn, veiligheid en wonen. Daarbij zetten we in op preventie en bewustwording vanuit een samenwerking met verschillende partijen. De rol van de gemeente is in dit project beperkt tot het verzenden van een brief met het wijzen op de mogelijkheid deel te nemen aan dit project, tussen samenwerkende partijen.
U ontvangt automatisch aan het einde van de gratis periode een brief met de vraag of u gebruikt wilt blijven maken van Leefsamen. Indien u dit wilt, vult u het incassoformulier in om het maandelijkse abonnement af te schrijven. Indien u Leefsamen niet wilt blijven gebruiken, heeft u twee opties: u neemt de sensoren over voor eenmalig € 75, of u stuurt de sensoren terug naar: Akkedeer B.V. - Daalakkersweg 2, kamer 70 - 5641 JA Eindhoven.
Samenwerking met verhuurders (woningcorporaties)
Garantie
Al onze sensoren hebben een garantie van 2 jaar.
Contacten
Nee. Alleen de beheerder kan de instellingen van Leefsamen aanpassen. Contacten kunnen wel de app downloaden en gebruiken met hun eigen account, maar alleen om alarmeringen op te volgen en indien nodig te monitoren.
Servicecentrale
De servicecentrale heeft landelijke dekking in samenwerking met lokale beveiligingsbedrijven. Als er een melding niet opgevolgd kan worden door uw contacten, gaat het alarm direct naar de beveiliger die bij u in de regio rond rijdt. Deze volgt het alarm op door eerst naar uw woning te bellen en dan, indien nodig, naar uw woning toe te gaan om hulp te bieden. De prijzen en voorwaarden van de servicecentrale vindt u in het menu bij 24/7 Servicecentrale
Werking sensoren / alarmering
Ja. De huiscentrale van Leefsamen wordt aangesloten op een vrije poort van uw WiFi router met een bijgeleverde UTP-kabel. Wij adviseren bij voorkeur een stabiele glasvezelaansluiting voor een optimale verbinding met ons alarmerings- en monitoringsplatform.
Dit betekent dat de sensor de verbinding heeft verloren met de centrale. Dat kan gebeurt zijn doordat een sensor te ver van de centrale geplaatst is, of omdat de batterij leeg is. Soms kan een rookmelder ook een rood gezicht laten zien, omdat deze langdurig geen contact heeft gemaakt met de centrale. Dit is niet erg, het gezichtje wordt vanzelf weer groen als u de testknop een keer indrukt op de zijkant van de rookmelder.
Onderhoud sensoren
Wij adviseren alle sensoren en de werking daarvan maandelijks te controleren. Dit doet u door in uw account in te loggen en de status van de sensoren te bekijken. Daarnaast hebben de slimme rookmelders ook fysiek onderhoud nodig, door ze regelmatig schoon te maken. Bekijk op deze pagina alle tips & tricks voor onderhoud van uw slimme rookmelder.